![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Man får fråga "puckofrågor" här, det är det som är så bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack så mycket allihopa, det kommer säkert fler frågor i den här stilen snart
![]() Jag har varit på biblioteket och letat böcker, men de hade inte mycket bra inne. Jag hittade en om hur man justerar mönster till sin storlek och en om detaljer som knapphål, fickor och kragar av olika slag, men ingen grundläggande. Tack för tipset om "Sy kläder", ge mig gärna fler tips så kan jag ställa mig i kö till de böcker som biblioteket har. Skönt att det funkar att riva/dra i trådar, då fortsätter jag med det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju beställa "Sy kläder" t biblioteket från ngt annat bibliotek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En sak som är bra att veta och tänka på är att du har en s.k. varpriktning och en inslagsriktning på tyget. Tänk dig en vävstol: Varpen går från fronten på västolen till bakre delen= varpriktning. Inslaget går från sida till sida mellan stadkanterna= inslagsriktning.
Du kan oftast riva tygerna tvärs över tyget från stadkant till stadkant. Inte för att jag vet om du blir klokare av detta men jag hoppas det ger dig en vink om vad du kan leta efter. ![]() Lycka till Shania |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett annat ställe att få tag på billiga syböcker är loppis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.