![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Inte bara förr! Det finns skräddare fortfarande, även om vi är få
![]() För mig tar det 12-15 min att sy ett perfekt snyggt handsytt skräddarknapphål med inläggstråd och allt, och jag har tränat... Alla har vi betalat våra läropengar och gjort våra misstag! Svar på frågan: Bra förslag att försöka sy runt med langettstygn, det är mycket lättare än knapphålsstygn. Är stygnen delvis borta så kan du försöka pilla in lite Vliesofix(dubbelhäftande) mellan tyglagren för att stärka upp. En annan radikal idé är att helt enkelt sy ihop knapphålet, och sedan sy fast en stor fyrkantig lapp som applikation ovanpå och sy ett helt nytt knapphål. Lappen kan vara i ett annat tyg och i annan färg, du kan sy knapphålet på andra ledden och sätta en dekorknapp i annan färg här. Det är nog en dålig idé att sy passpoalerade knapphål i glesvävt tyg, det kommer att rasa. Dåligt att Simplicity inte skrev om att ha påpressbart mellanlägg under knapphål och knappar. Vill man inte ha det i hela fronten kan man ta småbitar precis där det behövs, eller som jag gör på glesvävda tyger, Vliesofix för att klistra ihop tyglagren precis på stället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Har du brodyrmaskin i så fall tror jag att man kan brodera över med ett knapphålsmönster kanske måste man flytta knapphålet någon cm för att det ska lyckas. ÄÄÄÄÄ....kanske inte var något bra förslag, men jag skulle göra ett försök.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
[QUOTE=Syofta;116010]Inte bara förr! Det finns skräddare fortfarande, även om vi är få
![]() Så impad jag blev! Tack för tipset! Skallförsöka rädda skjortan ebligt ditt förslag m rutor.Hursomhelst lärde jag mig jättemycket av att sy skjortan (bl.a.att sy ok och dra tyget genomärmhålet, kul). Hur det än blir så är jag en vinnare i sammanhanget, inte minst genomalla fantastiska inlägg här! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Man lär sig sy genom att sy... och det som blir lite misstag av lär man sig ännu mer av!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.