![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
50-talsunderkjol
Hej!
Jag vet att denna fråga har varit uppe tidigare, men de svar jag har hittat är bara om tyllkjolar och det är ingen sådan kjol jag ska göra, för jag vill göra en sådan underkjol som Annika hade(dansade med Magnus Samuelsson i let´s dance) när de dansade bugg. För den ser inte ut som den är gjord i tyll. Så min fråga är om det är någon som vet hur man enkelt kan sy en sådan själv och vad det är för material Tack för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jo det är tyll, men det är mjuk tyll. Den modellen sys ofta med flera lager tyll som alla sitter fast i linningen. Sedan gör man smala tyllband typ 5 cm som man rynkar hårt med rynktråd längs med mitten och som man syr fast i tyglagren nertill.
Här kommer bild på en underkjol där man ser lite av ryschen i allafall. Denna undekjolen är sydd i flera remsor precis som dom styva. Använd typ organza eller voilé så blir den mjuk. Senast redigerad av chery den 2009-04-06 klockan 11:43. Anledning: hittade bild |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så jätte mycket för svar!, nu vet ja vad ska göra inom den närmsta framtiden, här ska det göras underkjolar, eller i alla fall en
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tittade på en av mina gamla underkjolar. Där finns rynkade remsor även vid sömmen mellan dom nedersta volangerna. Detta för att den ska stå ut mer. Sätt remsorna mot varandra på insidan. Hoppas du förstår hur jag menar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Måste bara säga att de där kjolarna är så sjuuukt fina
![]() Menar du att det är en rynkad remsa på både in och utsidan på det yttersta lagret tyll? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.