![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Det finns en liten utväg ut "korsetthelvetet"; det är stt sy en korsett i enkelt tyg. Man köper Vena Cavas stadiga korsettyg och syr i ett lager. Dock får man sicksacka sömsmånderna, pressa isär dem på insidan och sy fast med en stickning och därmed fixa kanalerna samtidigt.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forumvärd
|
Sophia: Vad kul!
Men, har du verkligen köpstopp på tillbehör? Och, har du inte något stadigt tyg utan stretch som bara ligger och småskräpar? Och kanske något fint tyg att ha som yttertyg... :POm inte annat kan du ju alltid ge dig på det hela när du med gott samvete kan frossa i tyger och andra vackra saker. Jag tycker alltid att det kan behövas fler som syr korsetter och fler som upptäcker det fantastiska med dem. ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
På tillbehör har jag inte köpstopp
och jag har vacker kinesisk brokad som ligger här... Tanken att jag ska sy en korsett får ligga och gro och bubbla ett tag till men jag måste nog ge mig på en korsett sedan. Jag känner mig dock inte riktigt redo. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citat:
. Man jag kan ta hand om det och se till att destrueras utan att miljön blir lidande. Och jag gör det kostnadsfritt ... : |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Då är det som jag trodde, skönt att veta. Tack allihop.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Tro dock inte att det är lätt som våffla eller smulpaj eller vad man säger. Vi tycker nog alla att du ska ge dig på ett korsettprojekt men det är inte precis som att sy en gympapåse. Var noggrann, ha tålamod och framför allt se till att du har så mycket tid att du i ett pass kan klippa ut alla delar och sy ihop dem. I det ögonblick du stuvar undan 12 utklippta tygbitar för sy dem "en annan gång", har du bäddat för stora problem. Jag garanterar!
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citat:
http://community.livejournal.com/cor...rs/564353.html jag syr mina korsetter så och det är supersmidigt och insidan blir slät och snygg på en gång. Men den funkar inte om man inte vill ha synliga sömmar för kanaler på framsidan. |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:15.

Men, har du verkligen köpstopp på tillbehör? Och, har du inte något stadigt tyg utan stretch som bara ligger och småskräpar? Och kanske något fint tyg att ha som yttertyg... :P
. Man jag kan ta hand om det och se till att destrueras utan att miljön blir lidande. Och jag gör det kostnadsfritt ...
:
Hybrid-visning