![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Syr o spolar samtidigt
Hej .
Hoppas det löser sig med spolningen på din maskin. Själv har jag ju haft trassel med min tidigare. Jag äger en gammaldags spolmaskin,som man kan spola på ,vid sidan om. Men det bästa är ju faktiskt FÄRDIG SPOLAD UNDERTRÅD. Andvänder det till allt jag syr,räcker länge o är mycket hållbar. Tror säkert att man kan spola på vilken maskin som helst ,bara spolen är den rätta till Brodermaskinen. Jag har spolat tråd på min Bernina till Janomen ,när det har behövts. Lycka till./lottisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Ska bara berätta att jag fick tillbaka maskinen redan kvällen efter att han var här och hämtade den. En EasyJeans hade han med sig också, så den köpte jag. I dag låg det en rulle vit Robinson-Anton i brevlådan ![]() Lena, är det inte bara en inställningsfråga det där att det inte går att spola lika mycket tråd på rullen? Jag testade att spola tråd på den nya maskinen, och den var inställd så att det bara gick att spola lite drygt halva spolen full... Sedan förstod jag att man kunde ta en skruvmejsel och lossa och vrida på spärren för hur full spolen får bli, så nästa gång bör det gå att fylla den helt. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Se bara till att det inte når ända ut till kanten eftersom då kan spolen rulla trögare och därmed skapare tajtare "spänning". Det brukar också bukta ut mer på mitten än mot sidorna, så mät inte bara sidorna, utan hela ytan.
Men vissa maskiner spolar så mycket mindre än så, då kan man gott justera och det har jag gjort på några maskiner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.