![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Delfintua: Vi löste problemet. Det visade sig vara fodret, som därför skulle vara åt andra hållet. Yttertyget har trådraken lodrätt, oavsett drapering.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad gör ni då med mönsterbit nr 13? Som jag tror är hela frampartiet och därefter mönsterbit 12 och 14 på höger respektive vänster sida.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Del 13 står det att det är baksidan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fort och fel här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Precis som vi lyckades göra förut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Frankenstein still going strong! Håller nu på och justerar del 12, vilket vi numera är överens om allihop att det utgör framstycket både för höger och vänster sida.
![]() Mönsterdelen är förlängd, vecken flyttade och utdragna en bit, nålade på plats och nu ska jag provtråckla vecken. Röda vecket med blått x i toppen utgör bröstvårtan så vecket ska ju sluta en bit innan det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Okej, nu har jag kommit så långt att jag börjat sy delarna i provtyg. Det är samma tyg som den riktiga klänningen ska sys i, d.v.s. polyester taft. Problemet nu verkar vara att tyget inte låter sig pressas hur som helst. Det blir väldigt mycket luft i sömmarna. Har kallpressat med både fingrar och strykjärn men det funkar inte tillfredsställande. Provströk med värme, både som nylon och lite varmare, utan ånga men då läckte strykjärnet bara vatten.
![]() Sömsmånen är nedklippt (etappklippt) på foderdelen och bara något trimmad på yttertyget. Vad göra? Brukar man behöva en stickning för att sömmen ska hålla sig slät? Bilden visar vändsömmen vid ärmhålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:26.