![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Tack snälla ni för utförliga och långa svar!
Just nu har jag klippt till den kraftiga manchestern plus ett trikå foder - Meedom stl 86. Fodret blir ribbad jersey, typ sådant man kan hitta i en del pyjamastyger. Tyckte bakstycket såg rätt brett ut och inte så långt. När jag klippt ut mönsterdelarna jämförde jag dessa med stl 92 och kom fram till att man i grova drag kan säga att 92:an är som en 86:a med sömsmåner om man utgår från Meedoms rekommendationer om 1 cm sömsmån i kanterna och c:a 3 cm vid upplägg. Vidden vid ärmhålen/axelsömmarna hade knappt någon skillnad alls mellan storlekarna. Manchestern jag fått tag i (19:-/m på erbjudande) har rejäl bredd och jag köpte 2,20 meter så det räcker till kanske 3 jackor! Här finns utrymme att testa. ![]() (Hinner säkert tröttna på att sy jackor innan tyget tar slut!) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
OJ OJ OJ hörrni! Jackan är så gott som klar, bara muddar i ärmarna kvar att sy fast och jackan är heffa-stor!
![]() Jag slog till på form 3 med kraftig manschester och tunnare trikå. Så är ni fler därute som sitter och funderar på vilken form ni ska välja så är form 3 riktigt stor. Form 3 nog tänkt för riktigt tjocka material. Hade jag valt manschester + fleece så hade jag säkert fått gott om utrymme kvar för tröja under. Nu lär det definitivt gå att ha typ Po.P:s windstopper fleecetröja under. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
ojdå!! Låter som jackan blev stor! Fast då kan du ju använda den redan nu, om du bor i mellan Sverige och söderut iaf, med just en windstopperfleece under.
Intressant att höra om Ulla Welinders mönster. Min tjej är inte så stor tämligen utan de mesta saker är både för långa och för breda. Men om hennes storlekar ligger lite mittemellan så kanske det blir suveränt. Det är,nästan, samma problem med mellankillen. Smal som en sticka men dock inte så korta ben. Så där behövs längden men allt blir jättebrett. Meedoms form 1 tröja är definitivt inte en tajt tröja...Form 1 byxor är som vanliga byxor på honom. På äldsta sonen blir de lite tightare modell av form 1 byxor. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:18.

Hybrid-visning