![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
|
Inga problem att hoppa in med en fråga!
Jag valde 86:an och det blev riktigt bra. Både jag och beställaren blev nöjda. När det gäller din fråga ang. jacka. Om 86 är bra sedan tidigare så bör det ju stämma med form 3 också? Jag tycker annars att det stämmer väldigt bra med att så fort de blir t.ex. 80 cm så går man över till den storleken hos Meedom. Då är det liiite stort men inte så mycket. Form 3 är ju gjord för jackor och sådant och just den modellen är ju tänkt med quiltat tyg och vindtätt tyg till foder och luva. Modell 10 är ju uppsydd i bävernylon t.ex. och sedan med quiltat foder och ser man alla varianter så... Min misstanke är att om du tar både tjockt yttertyg och t.ex. fleece som ej är så tunn så kommer det att blir jättetjockt och kanske för litet fastän storleken stämmer... Varför inte lite tunnare manchester, typ Sos´s och färdigkiltat foder? Det borde gå tycker jag och värma tillräckligt. Blir den heller inte för tjock jackan, så kan man ju alltid ha en fleecejacka under...Den kraftiga manchesterna borde fungera med trikåfoder tror jag. Eller tunna manchestern med fleecefoder... Blir du klokare? Hoppas det. Tänkte själv sy en jacka till lilltösen här hemma men vill egentligen ha den i mer kappmodell, det är så fint, men frågan är ju om det är användbart...? Lycka till och berätta gärna vad du bestämmer dig för och hur det gick! Just det- jag tycker att meedoms mönster är lite för korta i "rocken"- så jag skulle nog förlänga jackan lite. Eller mäta noggrant på honom innan och jämföra... Senast redigerad av Nefertari den 2009-02-26 klockan 15:33. Anledning: tillägg |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:19.