![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Aha, ser att du skrev medans jag höll på att skriva. Har städat i garderoberna så jag har inte hängt med i tråden riktigt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att "redigera" ett broderi så här, då går det nog endast att flytta på konturerna.
När Du själv stygnsätter ett broderi, kan du använda "tripple stich" som kontur, den blir "kraftigare" Då behöver Du inte "gå tillbaks", det är ytterst sällan jag går runt konturerna mer än en gång. Det brukar räcka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan undra om jag kan ta broderiet o själv gör konturerna?? Får prova imorgon när hjärnan är vaken. hoppas jag.
TACK för all hjälp. Har hittat det ni berättade om men misstänker att det itne hjälper tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oh ja, visst kan du ganska enkelt ta bort befintlig kontur och lägga dit en egen! Hade du min pdf? Där beskrivs hur man tar bort en färg eller del av en färg i Editor. Men använder du "visa alla fäger utom denna" kommer du nog sjäv på hur du ska göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej hej igen.
Nu har jag nästan samma rpoblem igen. Det är så att mellan vissa färger i broderiet så är det lite mellanrum. Har en outline/kontur där men vill ändra den till sketch eller satinsöm? Jag är inne i Studio men kan inte hitta var jag ändrar till just dessa alternativ.... Det finns ju en massa under parametrar o sen finns ju User editor men jag hittar o förstår inte vad som finns o vad man gör därinne.... Känner mig hel dum som inte hittar o ändå är jag inne på hjälp o försöker hitta rätt. JAg ska altså ta bort en kontur o ersätta den med antingen Sketch eller Satin. Hur göra jag?? Går jag ut i editor så hittar jag bara att jag kan ändra det till hoppstygn/stopp/klipp. Tänk vad roligt om man hade kunna förstå hur man får till alla olika stygnen o hur man ändrar befintliga stygntyper.... TACK för all hjälp hittils |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har inte jag samma program som du, men när jag tittar på din lilla drakfröken skulle jag lösa problemet med att
utöka stepfälten istället. Så att de går ihop under utlinjerna, låta utlinjerna vara där dom är. För dom ser bra ut (fast dom nu är på fel ställe). En annan sak är utlinjerna broderade först ? Tycker det ser ut så på magen. Är det så ska du ta dem sist./Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack Bibbi för ditt svar.
Med stepfälten medar du då dom fyllda partierna? Konturerna dom svart broderas sist. Ska testa att sätta ihop dom stora fyllda fältern så att det inte är så stort mellanrum mellan dom o se hur det blir. Är det fler som har ideer så hör gärna av er. Jag tycker ju att man borde kunna ändra konturerna till tex tripple run (eller vad det heter) eller till satinsöm. Ska bara komma på hur.. /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.