![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
OBS Sotis talar om 150 dollar ($), Mimmi talar om 150 pund (£)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det var nog jag som inte kontrollerade valutan tillräckligt
![]() ![]() Hmmm, nu har jag ytterligare ett dilemma hur jag skall göra. Var i kontakt med en återförsäljare i grannstaden om detta erbjudande på 350E som jag fått från en icke så nära affär. Hon kunde abslout inte matcha det erbjudandet men hade istället en 300E, med medskickat CF-kort, borderier och tråd för en tusenlapp mindre. Till detta så anordnar hon träffar i en broderiklubb när man köper maskin ifrån henne, som låter lockande (= troligtvis mycket lärorikt). Hur fungerar det med exv garanti, måste man lämna in sin maskin på samma ställe som man köpt den ifrån? Vad kostar det att skicka en maskin inom Sverige? Tror att det nog lutar åt att köpa lokalt iallafall för man kan nog ha nytta av all hjälp man kan få av den lokala handlaren. På detta vis så känns det inte som det är så bråttom att handla dessutom utan min ursprungsplan med att köpa en maskin fram i vår/sommar kan ligga fast och på det vis så sliter det inte så på ekonomin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Att prova programvara har jag nog inte möjlighet till - att provköra 350E det har jag redan gjort både på syfestival och i affär (200E har jag inte kört). Jag har ju som jag tidigare nämnt spanat broderimaskiner i över ett år
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det lokala erbjudandet du fått låter ju verkligen attraktivt! Även om jag själv aldrig haft möjlighet att köpa just symaskin lokalt tycker jag det allmänt sett är värt mycket om man kan det! Speciellt om man känner att man kan behöva den extra tryggheten med en lokal handlare.
En Janome 300E är en maskin du inte kommer att växa ur i första taget, om ens någonsin! Många här kan säkert bekräfta detta. Visst har en 350 en del extra funktioner som gör handhavandet lite enklare (automatiskt trådklipp mellan färgerna och USB kommer jag på såhär direkt), men broderimässigt är en 300 precis lika bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Prova programvara kan du ju göra med Embird i alla fall! 30 dagar, fullt fungerande förutom att du inte kan använda annat än ABC i alfabeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, det lutar åt att inte ta erbjudandet på 350:n. På det viset behöver jag inte ha så bråttom, man får lite extra saker med såsom tråd, broderier och mellanlägg samt tillgång till en bra kontakt med den lokala försäljaren. Jag har varit inne hos henne i butiken en gång och hon tog sig verkligen tid till att visa olika alternativ. Hon hade som sagt var en beg 300 inne nu, men det dyker säkert upp något liknande senare också. Då kan jag i lugn och ro förbereda sambon
![]() ![]() Skönt! Nu när ett beslut fattat så har det onda i magen försvunnit också ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tror du tänker helt rätt! Det ska ju kännas bra på många olika sätt, och det tror jag det kommer att göra för dig nu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för all tid du lagt ned. Känns bra att kunna bolla tankar och funderingar på detta sätt. Nu skall jag ringa ett samtal och tacka nej till 350E.
Återkommer säkert ännu en gång på denna sida när det blir aktuellt med köp. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.