![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Usch vad trist! men är du helt säker på att de inte finns där? kan de finnas, men inte synas, beroende på någon inställning? Om du kollar minnets egenskaper, stämmer amvänt utrymme och filantal?
(Dotterns sitter just nu någonstans i Sydamerika med liknande problem, ett SD-kort som hon backade upp bilder på påstår sig vara tomt. Svårt att lösa på distans även om jag räddat innehållet på till synes tomma minnesenheter förr. Kan sällan tala om precis vad jag gjort, utan jag provar mig fram, trycker lite här och där, kör en programsnutt och sen en till, fumlar lite mer..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tyvärr saknas ungefär 6 GB filer på pinnen.
Vet inte om man skulle formaterat pinnen innan? det gjorde inte jag. Det enda jag kollade var filsystem FAT 32. Kanske du kan lösa upp mitt tomma minne uppe i knoppen också så man kommer ihåg att ta backup och kolla innan man blåser skiten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Man kan använda en extra hårddisk också.
Jag har min kopplad till datorn hela tiden, och sparar allt viktigt där på en gång. Då vet jag att jag är skyddad om själva datorn strular. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns företag (borde ha letat rätt på något innan jag skriver här) som kan rädda hårddiskar som kraschat men det kanske inte hjälper i ditt fall. Kan återställning rädda filerna (kanske ett dumt förslag)? Himla trist att bli av med allt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för alla förslag men jag tror det är kört.
Nån återställningspunkt finns inte för det är ett USB minne och jag tömde datorn innan jag kollade att det fungerade korrekt. Ibland är man bara ovanligt korkad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tänkte mer på en återställningspunkt för datorn och inte USB-minnet men mitt förslag var bara en vild chansning också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ditt förslag var jättebra men tyvärr inte genomförbart. I en annan tråd där USB minnet vill ha en skiva baskriver jag varför.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hur gjorde du när du tömde darton? Jag frågar för dom kan finnas i datorns papperskorg. du har säkert redan tänkt på detta men jag skriver det ifall..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tömde datorn, då menar jag att jag formaterade hårddisken... blåst alltså. Men idag beordrade jag gubben hämta en ny på Siba för den här börjar låta lite konstigt så den är nog inte så pigg längre. Bara att starta om på nytt igen då.... störtkul... nä.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.