![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
admin
|
Den här tråden vart rapporterad för att den skulle ha publicerat ett mönster olagligt. Men allt är ju faktiskt inte upphovsrättsskyddat och kommersiellt - jag kollade upp lite och just det här är ett mönster som är öppet att delas och användas, i samma anda som Linux alltså.
För den som vill ha en egen Tux så finns mönster - och brodyrfiler - på http://www.free-penguin.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Denna länk finns på annan sida på sysidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
/Ciczi Senast redigerad av Ciczi den 2009-01-17 klockan 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() ![]() ![]() Senast redigerad av ichigo den 2009-01-17 klockan 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Det som menas är att även Tux är släppt under GPL, General Public License. Jag kan inte riktigt helt och hållet på ett bra sätt förklara vad det är men här finns lite länkar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/General_Public_License http://susning.nu/GPL Det är oftast datorprogram det brukar handla om men eftersom Linux är så pass framstående inom just det här området så brukar också Linuxanhängare vara det i många fall. De som skapat pingvinmönstret har så att säga gjort det i "Linux"-andan och därför släppt den under GPL. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vart har bilderna tagit vägen? Ann1e, varför tog du bort dem? Förstår inte varför?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Av okunskap raderade jag tråden och ber om ursäkt för det, jag skall försöka rätta till mitt misstag. Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Annette, tack för ditt svar! jag fick också reda på svaret mer eller mindre när jag sen gick till Sysidans forum och läste mer.
Ja, sådana saker kan hända. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jaaaaa! Jag ska sy Tux:ar! Dottern (vuxen...) och jag blev Linux:are i somras och det är klart vi måste ha en varsin Tux!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Märkligt nog har jag inte stött på denna typen av diskussioner på andra forum och jag är med på ett flertal.
Men nu låter vi udda vara jämt och så drar vi ett streck över detta och diskuterar inte saken mer. Är det någon som är intresserad av att se hur min Tux blev finns han på bild på min sida. Med hopp om fortsatt frid! //Ciczi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.