![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Wow en Oldsmobile -58.... blir inte ett dugg avis
![]() Vinyl är ofta textilklädd på avigsidan så en teflonfot lär du inte behöva. En skinn nål och stark tråd är ett måste. Har du någon möbeltapetserare i närheten så får du säkert köpa tråd där. Jag knatade in till min och fick tråd alldeles gratis ![]() Syr du i vinyl så behöver du bara raksöm men inte allt för tät för då skär du sönder vinylen. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du medlem i någon veteranbilsklubb eller märkesklubb? Där brukar det finnas mycket kunnigt folk.
Det enda jag kan påminna mig om är att jag sett ett avsnitt av "En MG föds" på någon av kabelkanalerna. Där använder man sig av plastfolie för att få klädseln på plats efter det att man har sytt den. Man virar alltså in dynan eller sätet med gladpack för att det ska gå lättare att ta på klädseln. Kan tänka mig att det är ungefär samma princip som att stoppa om och klä om möbler. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
bilar, bilinredning, bilklädsel, boktips, klädsel |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.