![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Då får jag prova med ett högre trådställ. Jag har HQ trådställ får fixa en ögla längre upp på hyllan ovan för maskinen. Och prova att brodera flera lace i morgon annars lägger jag ner att sy lace.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova ställ tråden på golvet, det fick jag göra och det funkade bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan man förminska lacebroderier lika mycket som med vanliga broderier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man ska vara väldigt försiktig med att storleksändra lace-broderier. Det KAN gå jättebre, det KAN bli jättefel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag får prova mej fram. Jag kan ändå inte sy allt för det vill inte min maskin. Å vad jag vill ha en ny symaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det går inte att brodera med min maskin vad tråkigt.
För ny symaskin har jag inte råd med än. Men jag får tjata hemma. Vill så gärna sy fina lace broderier jag med. Slängde ett på börjat alldeles nyss, tråden gick av strax efter jag sytt ett av alla änglar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Här kommer en ny som vill lägga sig i diskussionen - när jag broderar lace och spolar vanlig övertråd till undertråd så tycker jag att spolen blir väldigt hårt spolad och det känns som maskinen får kämpa för att få undertråden att löpa smidigt, någon mer som känner igen sig?
Sen fick jag tips någonstans ifrån att man kan använda overlocktråd till undertråd när man borderar - någon som provat och i så fall vad blev resultatet? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.