![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
vi har bara två tomtar framme, den ena är bara 4 cm hög och är en present från en bekant som gör tomtar av små stenar och den andra har min sambo gjort av en träbit i skolslöjden. Gran ska vi ha för första året nu, men det är mest för att se om sonen tycker att det är roligt. En liten, liten plastgran som bara är 120 cm hög blir.
Annars är det ljusstakar och stjärnor, och så har jag hängt nåt roligt pynt i fönstret istället. Tomtar är inte nödvändiga alls, det finns många andra roliga pynt. Kolla på Rusta också - billigt pynt, och det finns julgrans"kulor" i form av verktyg, ölglas, champagneflaska mm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Köp brett rött sidenband och röda piprensare.
Vik (inte knyt) en rosett förankra på mitten med piprensaren. Änden på pirensarna använder du att sätta fast dem i granen. Snabbt, enkelt och snyggt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det går att göra blommor av servetter, vik i hop en servett, riv bort ca, 1cm, vid vikningen, den behöver du senare som ett band.
vik nu servetten i 1cm fram och tillbaka, knyt fast den delen som du rev bort i mitten, nu börgar det roliga, du ska sära på alla lagren dra försiktigt ett lager i taget mot mitten, Du kan använda dessa som servetter vid dukning eller göra som jag till addvent, knöt fast några i en torr kvist, (då behövs annat material till bandet) kram Helena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.