![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() I den svenska beakrivningen står att 1,5 cm sömsmån är inkluderat om inget annat anges. På mönstret står på de flesta ställen: 5/8 inch hem allowed och på några ställen står 3/8 inch seam allowance. Min fråga är då vart det ska läggas till å vart det ska vara inräknat... blir inte klok på detta!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sömsmånen brukar ingå på alla ändar, men den kan va olika stor. Typ större vi fållar. På de New Look mönster jag har står även sömsmånen i det metriska systemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
5/8 inch är ca 1,5 cm och 3/8 inch är ca 1 cm, om det hjälper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad jag vill veta är betydelsen av dessa två olika uttryck, ifall det betyder att man ska lägga till sömsmån på dessa ställen eller om det ingår....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tolkar det som att det ingår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kanske har fel men jag har för mig att hem allowad betyder fåll o seam allowance betyder sömsmån. I vilket fall som helst så är det bara och klippa efter mönstret utan att lägga till något.Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Allowed (= ingår menas) med att sömsmån ingår, alltså där det står 5/8 inch ingår sömsmån med 1,5 cm och där det står 3/8 inch ingår 1 cm sömsmån. Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.