![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
nytt tokprojekt på gång
Nix Tommy gav inte vika om att flytta o köpa hus på engelska landsbyggden ( litet morr)
efter att ha tittat på många avsnitt av Midsomer Murder, har jag blivit helt cottage frälst. snälla gubben föreslog då att vi skulle börja göra om vårt redan lite gamla hus till english countrystyle, jippie. murstocken har fått tegel runt sig, väggarna ägskalsvita, golvet får en härlig valnötsparkett och i taketoch runt fönster kommer det mörkbruna bjälkar, vi sover redan i en säng från 1800 talet så detta känns bra, hm så kommer vi då tillmitt tok projekt. jag haaatar lapptäcken, jag avskyr den något otroligt, men vad tror ni jag gör, jo jag köper tyger som ska vara i 15x15 rutor... dessa har jag nu strimlat i 15 cm remsor o sytt ihop. när jag får snilleblixten, gammalt, romantiskt måste ju ha ett kärleks monogram på ett helt avvikande tyg har jag nu gjort ett monogram med celtiska amt samt en ranka med guldringar mm. och nu vill jag verkligen ha detta med i täcket för det blev verkligen så där fint att man vill ha, men hur gör man.. och vart skaman plasera ett sådant här broderi mitt i smeten.. tur att gubben e bättre på att skruva omåla takbjälkar än jag e på att reda ut mina virriga tankar.. gissar att i slutändaan ligger det en massa remsor i papperskorgen o en monogramduk ligger i en gammal låda suck!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.