![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kläder som passar andra
Om man vill sy kläder åt andra men inte har för avsikt att använda sig av levande modeller, vilket är det lättaste sättet att göra det på? Fungerar det hyffsat om man tar reda på våra standard mått på midja osv och sen förstorar och förminskar mönstret enligt konstens regler? det jag funderar främst på att sy är toppar kjolar och kanske prova på en och annan festklänning. Det finns färdiga mönster att köpa, men jag har den uppfattningen att dom storlekarna och modellerna har konstig passform.eller kan man köpa dessa färdiga mönster och sen ändra efter våra svenska standard mått? Blir det mindre jobb av det än att göra nya från grunden?
Vore tacksam för tips.... Har dessutom en balklänning hänger hemma som är köpt i en bal o brud butik, kan jag använda måtten från den klänningens livdelar och förminska och förstora för att få fram andra storlekar som har en fungerande passform åt andra? det borde funka eftersom klänningen inte är skapad efter enbart mina mått... ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:12.