![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Byta från stretch till stumtyg?
Hej, jag har fått i uppdrag att sy en balklänning till min Mors kollega.
Hon vill kunna ha klänningen även vid andra tillfällen så när jag gav henen länkar till lite olika sidor fastnade hon för den här klänningen. http://www.mccallpattern.com/item/M5..._bridal&page=1 Men kjoldelen ska förlängas så den går över knäet. Så långt inga problem. Till problemet - vi ska byta tyg. Och jag hade tänkt använda satin eftersom de kommer få ett snyggt fall när man klipper de på skrådden till kjoldelen. Och dessutom lämpar sig bättre på en studentbal. Frågan är tror ni att de kommer bli väldigt svårt att använda ett stretch mönster för ett o strechigt tyg? Och hur bör man gå tillväga? Ni kanske har tips på ett liknande mönster gjort för icke stretchigt tyg? Också sista frågan, Någon som har erfarenhet av dessa mönster (från mc call) sen tidigare? Bra, dåliga? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.