Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-11-21, 09:38   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad

Dataprogram för mönsterkonstruktion efterlyses!

Hej!

Det var länge sedan jag var inne på den här sidan nu, eftersom det blivit mest craftster.org , men jag har inte glömt er. Jag läser nu textillinjen på Vadstena Folkhögskola (jättekul!) och vi sysslar en del med mönsterkonstruktion. Eftersom skolan inte vill köpa in dataprogram för mönsterkonstruktion, så gör vi allt för hand, vilket kanske är bra för att lära sig "tänket", men en dator skulle ju vara mycket bättre på exakta anpassningar än vad vi är när vi klipper och viker små pappersbitar, som sedan dessutom ska förstoras till mycket större storlekar med alla sina fel. Ett dataprogram skulle också förenkla processen och lämna mer utrymme för den kreativa sidan, som ju är det roliga.

Alltså, vet någon var man kan hitta ett bra dataprogram för mönsterkonstruktion? Vad använder ni? Finns det något till överkomligt pris? Jag skulle kunna tänka mig att det finns shareware-program därute, som någon syentusiast satt samman.

Jättekul om någon har tips/erfarenheter, och jag undrar också över bra sökord för saken på engelska. Hur översätter man "mönsterkonstruktion" bäst t.ex.?
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.