![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
SPRÄTTA och TVÄTTA
Som nybörjare på maskinbroderi (april) så har jag funderat på hur väl broderiet sitter då man klipper av massvis med "hopptrådar". Detta har jag lärt mig idag!! Efter att ha suttit i timmar, timmar, timmar och sprättat en kattsiluett som jag inte tyckte blev fin från en trikåtröja. Visserligen bara ca. 3.000 stygn, men smått. Så nu vet jag att det sitter!!
Undrar däremot hur håller sig broderier i tvätt? Har sett att en del broderat på t.ex. lakan och de vill man ju tvätta i iallafall 60 grader. Hur klarar det centrifugen och ev. tumlaren (frotté)?? Ska nu brodera en finare katt som jag köpte från embroidery library i stället på tröjan. Fast denna gång har jag provsytt den på en tygbit först. Tack Pulvertrollet för tipset av varg i fotdyna. Den blev jätte-snygg!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.