![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jag blir tokig...
Hej alla kunniga...
Nu när jag äntligen (tack vare sysidans medlemmar) har lärt mig stygnsätta med satinsöm och ska försöka brodera på t-shirt, så drar tyget sig förstås. Var nere i Tyskland för ett par månader sedan och snubblade in i en symaskinsaffär, där fanns det en trevlig tysk tjej som berättade att om man skulle brodera på t-shirt så skulle man ha ett speciellt klippbart mellanlägg spänt i bågen och sen spraylimma fast tyget innan man broderar. Provade detta nu idag med mitt fina satinsömsbroderi, men nu drar ju tyget sig intill sömmarna, ska det vara så? På köpta t-shirts med broderier så sitter de ju så fint att man knappt behöver stryka när det är tvättat. Ska man ha nåt annat mellanlägg, eller vad är hemligheten??? MVH Anki |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.