![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klockkjol - igen
Nu har jag läst väldigt många olika "recept" på hur man ska göra en klockkjol.. verkar finnas tusentals olika sätt att sy en och samma kjol. :-)
jag brukar göra såhär: 1. Mäta midjemåttet 2. Dela måttet med 4 3. Vika tyget 4 dubbelt 4. Räkna ner midjemåttet/4 från övre hörnan av tyget och rita genom hela övre hörnan för att få midjan utskuren. 5. Mäta från midjan och nedåt längden på kjolen och markera ut detta precis som med midjan. 6. Klippa ut kjolen. Men så har jag sett att vissa tar midjemåttet minus 5 cm och delar det med 6. Varför? Det kan väl ändå inte stämma? Tyget är ju vikt och ligger på fyra lager, alltså ska väl det delade midjemåttet gånger 4? Och varför skulle man dra av 5cm från aktuella midjemåttet i början? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:08.