![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Draperi/gardinskena lågprofil läs mer.
Jag vet inte hur man ska kalla det, så det är nog bättre jag berättar vad jag ska ha det till.
Jag har en hylla, tänk IKEA BILLY och jag vill sätta 2 skenor, en på "taket" till översta hylla och en till "golvet" på nedersta hyllan och sen sätta tyg mellan de 2 skenorna. Kanske med hjälp av klämmor. På så sätt täcka hyllan ordentligt, men med hjälp av enkel dragpinne eller så så drar man undan tyget åt sidan när man ska nå sakerna däri. Jag tänkte först sådan där spiralgrej som ser ut som en kabel, och fästa det, men då blir det mellanrum mellan "kabeln" och taket/golvet. Då vore det bäst om man har lågprofil skena. Skena för klämmor i. Jag minnns att i min förra lägenhet så fanns det sådan skena för taket till draperi, själva skenan är ca 1 cm hög och bred och monteras lodrätt dvs rakt mot taket inte mot väggen, och har klämmor i skenan. ikea har för hög profil, åhlens har inte alls. tygaffärer har inga bra. Nån förslag? Jag behöver 2 st exakt 1 meter bred (det är inte BILLY, men liknar en BILLY så jag tog bara det som exempel) om det måste vara fast längd. I Göteborg. ![]() Och jag vill inte ha nån rullgardin/persienn eller "dra upp"-lösning eftersom höjden bara är ca 45 cm och sådan lösning ger mycket bulk upptill. Senast redigerad av ichigo den 2006-06-14 klockan 23:10. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.