![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#7 |
|
Du kan låta biblioteket låna in böcker som de inte har, distanslån.
Av din beskrivning skulle jag föreslå dig att köpa Veblens bok. Den kostar knappt 190 kr och är väl värd det, inte mycket mer än ett köpesmönster men den boken är mycket praktiskt instruktivt skriven för oss som vill modifiera mönster där det är passform som vi vill åtgärda. Det är vanligt att man behöver en storlek upptill och en annan på nederdelen och om man vill ha en klänning, ja då behövs några ändringar. Ingen konfektion kommer att fixa det åt dig. Tvådelat är enklare förstås. Själv har jag inte så lite sluttande axlar och om jag inte vill använda axelkuddar, ja då krävs mönsterändringar. Smalt axelparti likaså, en ganska enkel ändring men det finns inte särskilt mycket att köpa som tar hänsyn till det om man tänker på vävda tyger. Dessutom är det roligt och intressant! Att anpassa ett köpesmönster är mycket enklare än att ta ett grundmönster, lägga till sin design och sedan göra det till ett symönster. Köp lite enklare tyg, klipp och prova dig fram. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:23.