![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Klippbord till syrum- smarta lösningar efterlyses!
Har ett fint och nytt syrum. Hade en idé om en uppfällbar skiva att montera på Ikeas hylla Expedit (fast höja ca 4 cm för att få bättre arbetshöjd, den är bara 94cm hög) och sedan kunna fälla upp den mot väggen.
Men då takhöjden inte riktigt räcker till så har jag börjat fundera på andra lösningar... Nedfällbara skivor, som slagbord, ovanpå Expediten, men bara på ena sidan. Maken vägrar att förstå den lösningen och hävdar att den inte kommer att ge tillräckligt stor yta. Han har förmodligen en poäng. Sedan har jag tänkt på modell vägghängt slagbord utfällbart i flera led. Men är det ens möjligt (stabiliteten) och frågan är var jag ska sätta det i rummet. Kanske om man kan fästa det bakom t.ex. Expediten och så sätta hjul på Expediten och rulla bort den när det är dags att klippa? Men känns lite omständligt faktiskt. Har googlat runt men hittar inte några bra idéer. Ju mer maken och jag bollar idéer desto surare blir han (vi är inte riktigt på samma linje när det gäller det estetiska...) Vore skönt att komma på en lösning, så jag slipper krypa runt på golvet och klippa... Så kom med tips och gärna med bilder! Tänkte att här måste det väl finnas folk som har kommit på olika smarta lösningar! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.