![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är en riktig nybörjare på det här med att sy, rent generellt ![]() Nu har jag iaf köpt "Large Santa with Sack" från Panduro. Började lite smått att försöka mig på kroppen igårkväll, men jag blir så förvirrad av det här med sömnsmån, hoppas att inte allt för många gäspar åt min fråga ![]() Om jag har två tygbitar som ska ligga räta mot räta, som jag ska lägga mönstret över och rita av, för att sen sy ihop dessa (alla sidor förutom nederdelen) precis som dom ligger alltså utan att initialt klippa ut tyget efter mönstret, för att sen vända bitarna till rätsida (genom att rulla ut och in). Ska jag räkna med sömnsmån på dessa trots att dom inte ska klippas ut efter mönstret eller fållas runtom? Följer jag det utmålade mönstret så kommer ju stygnen att hamna precis där jag syr så att säga. Har svårt att förstå varför jag skulle behöva lägga till mer i det fallet? Skulle så gärna vilja veta om jag är inne på rätt tankespår eller om jag ska tänka om ![]() Nu blev det här lite långt, hoppas att någon vänlig själ orkade läsa! Vill så gärna fortsätta på min tomte ikväll när barnen somnat ![]() Mvh, Emelie |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.