![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla.
Jag vill hemskt gärna lyckas med en enkel sommarklänning. Inga blixtlås, inga köpta mönster, och lyckas fynda något fint(men billigt) ljust tyg inne i stan. Jag undrar hur jag ska göra denna klänning. Har klänningen hemma sedan gammalt, och har med smörpapper, klippt ut ett mönster, både rynkad och utsträckt. Men hur ska jag gå till väga. Det vill säga... 1. jag har en fin GAMMAL husqvarna, några basinställning, raksöm och lite olika sicksack. Kan grunden, men inte mer. Men vill kunna! 2. Är det elastisk sytråd jag ska använda mig av på ärm och hals? 3. Kan man då sy med elastisk sytråd i min gamla maskin, utan att något trasslar sig? 4. Vad är det vanligaste felet en nybörjare gör, vad ska jag akta mig för? Om någon tycker att klänningen är lite för krånglig för en nybörjare, så länka gärna en super enkel tubklänning eller liknande. Känner att jag kan sy kuddar och gardiner, men blir osäker på kläder, då det ska gå att komma i och ur dem enkelt ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.