![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy Drag-på-lakan
Hej!
Jag tänkte pyssla ihop några drag-på-lakan med resår till en spjälsäng. Nu har jag dock börjat fundera på vilken "modell" som är bäst. Sängen är lite oval, så det finns inga hörn att göra. Frågan är om man bara ska Göra lakanet så stort som madrassen är och sen utanför det lägga till madrassens tjocklek + typ 20 cm. eller Göra en platta som är lika stor som madrassen och sedan sy på en "sarg" på den. Första alternativet är enklast att sy, enklast att dra på, men jag tvekar, blir det kanske mycket tyg vid resåren, så att det blir köligt? Andra alternativet får ju en bättre passform, men istället så måste man när man ska dra på lakanet alltid se till att sömmen hamnar precis i kanten av madrassen. Dessutom kan det, om lakanet krymper, bli lite konstig passform. Någon som har lite input? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23.