![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stopp!!! Släng inte några kläder!
Måste få dela med mig av min kära Mors knep till er alla.
Släng inte dina egna kläder eller din mans kläder. Om du har någon släktning eller vän som du tycker ha bra smak, be att få plagget när han/hon inte vill använda det mera. För att du fått en fläck som inte går bort eller att en manschett är sliten etc behöver du inte kasta bort det. Spara alla plagg som gillar tyget på. Du kan göra som min mor gjorde, hon sydde om sina kläder till oss barn. Av sin gamla vinterkappa gjorde hon två små kappor och en keps till min bror. Med foder, mellanfoder och allt. Eftersom hon var f d sömmerska och kom från ett sömmerskesläkte visste hon att nyttja det som fanns. Vi hade det inte fett hemma. Med dagens miljö och kärva ekonomi så är det smart att göra så. Innan ett plagg klipptes upp till mattrasor så tog vi även rätt på knappar och dragkedjor som var hela och inte alltför slitna. Den traditionen bär jag med mig. Spana även när du är på Röda Korset eller Myrorna. Du kan även sy förkläden, lapptäcken, kuddar mm. Det är nog bara din egen fantasi som begränsar.Tipsa gärna! Var med och SPARA PÅ MILJÖN och SPARA PÅ DIN EKONOMI. Därtill kom att mamma kunde unna sig att köpa lite finare kläder till sig själv och oftare. Fattar inte hur hon hann med allt. DU KANSKE OCKSÅ HAR NÅGRA TIPS OCH IDEER ATT DELA MED DIG!? Senast redigerad av Gumpan58 den 2010-03-26 klockan 11:37. Anledning: Skulle försöka ändra till ett annat forum... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.