![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy en sängtopp
Har ett problem.
Jag ska sy en sängtopp till vår dubbelsäng, alltså som en kjol som träs över resårbottnen och som går nästan ner till golvet. Nu är problemet detta: vi har två enkelsängar som bildar dubbelsäng, och sängarna är olika mjuka. Rätt så mycket olika... För att få ett "helt" intryck har jag provisoriskt trätt på ett överdrag från IKEA som täcker båda resårbottnarna, men eftersom den ena sängen är mycket mjukare, flyttar sig överdraget och blir liksom korvigt (svårt att förklara...). Om jag nu ska sy en egen sängtopp, hur ska jag då förhindra att detta händer med den? Har tänkt på två alternativ. 1. Att man syr den "som vanligt", som en fyrkantig tyglåda i sängarnas mått och lägger över. 2. Att man bara syr själva kjolen och låter den gå in ovanpå madrasserna ca 30 cm runt om, och sen "fixerar" med bred resår, exempelvis som ett kryss tvärs över sängarna. Mitt andra alternativ fungerar i tanken som en mer flexibel lösning just med tanke på de olika sängarna. Nån som kan hjälpa mig? Trots den något obegripliga beskrivningen... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.