Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-06-25, 07:46   #1
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Nu gråter jag snart. Konvertering?

Hej
Nu är jag snart färdig att ge upp en dröm som jag har haft i flera år, nämligen att få brodera på maskin. Jag har tidigare blivit lovad hjälp för inköp av maskin m.m., här på sidan av några vänliga medlemmar. Till er säger jag ett stort TACK, även till er som jag inte hört av mig till. Men nu BRINNER det.

Jag har alltså köpt en begagnad D-1 med disketter från en sysidemedlem (hon hjälper mig så mycket hon kan) och jag skall nu försöka lära mig att använda denna på mest optimala sätt.

Det jag nu har problem med är att få hämtade gratisfiler, som jag har konverterat om till HUS-filer och/eller vip-filer, att funka i maskinen. Jag har laddat hem filer, konverterat till hus i Pulse Ambassador, skickat till USB, flyttat över USB´t till min gamla dator med diskettstation, sparat dem i en fil på gamla datorn och sedan skickat till diskett.

När jag sedan öppnar disketten finns det husfiler på den, jag kan se dem om jag öppnar med VIP Customizing ver 6,1, även om färgerna blir helt fel tyvärr. Tar jag sedan disketten och sätter i D-1´an, så säger den bara att den inte hittar filen.

Jag har försökt en massa olika sätt att få filerna att funka men jag lyckas inte. Har hållit på i går och sedan ca: 5 i morse. Skall även tillägga att jag är usel på engelska, så jag förstår nog inte allt som står i de olika infosidor jag har försökt läsa.

Jag har även varit inne på forumet och läst om konvertering. Har då förstått att man måste skriva disketten på ett speciellt sätt, men fattar tyvärr inte ändå. Jag ville så gärna gjort ett fint broderi av ett mönster som jag plockat hem, till min mor som fyller år i dag, men det verkar hopplöst. Har jag missat någon fil som skall vara med eller vad gör jag för fel? Skall jag inte ha HUS- eller VIP-formatet (som jag även har sparat i från Customizing)? De mönster jag har sytt (disketter som jag fick med från Anna som jag köpte maskinen av) ser ut som bilden visar. Vet inte var bilderna hamnar men jag har laddat upp två bilder, steg 1 och steg 2.


Snälla kan någon hjälpa mig??? På ett så lättfattligt sätt som möjligt, för just nu går allt runt i huvudet.

Hoppas hinna med broderiet till min mor
Bifogade bilder
  
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons