Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-06-17, 20:13   #1
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad

Bara frustrera av mig lite.... EMBIRD

ASCH!
försökte spara lite från maskinen till Embird, men se det gick då inte (Brother innov-is 900) får väl ta och skaffa ett tomt minneskort då... Ville göra en brodyr med lite text och en enkel enkel bild (allt i samma färg) som går in på min maxyta 10x10cm

men se det gick INTE
har inte hittat någon funktion för radbyte i själva maskinen - så då måste jag i så fall sitta och mäta in texten för att passa in det på plagget - flytta varje ord så att det hamnar på rätt ställe.

Trodde att jag kunde spara varje ord för sig i maskinen, och sedan öppna alla filerna i EMBIRD och slå ihop dem till en enda som går in i brodyrytan.

Men jag kan alltså inte spara UT bilder FRÅN manskinen till datorn. Öppnar jag symaskinen via USB-kabeln så säger datorn att F: är tom.....
Är det så även när jag registrerat min EMBIRD-kopia eller är det för att jag har en oregistrerad kopia? (ja jag vet, jag skulle ju registrera, men det kommer andra utgifter mellan heeeela tiden. Snart är det lön, DÅ banne mig...)

Kommer det funera att "läsa" maskinen från datorn via USB när jag registrerat men EMBIRD kopia eller måste jag ändå köpa ett tomt minneskort?

TACK för hjälpen!
/anna(-panna virrpanna)
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.