Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-18, 19:00   #1
mussetis mussetis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 64
bh-konstruktion päronformade bröst

jag är en av alla vi som har riktigt svårt att hitta behåar som passar. jag kan inte ens hitta någon som är bekväm! jag har tröttnat på detta och tänker försöka ge mig på att sy en själv, efter en helt _egen_ modell.
de som finns i affärerna utgår från att alla bröst och överkroppar ska passa i den där pushup-modellen där brösten är liksom inkapslade i två kaffekoppar och att alla ser likadana ut. det har ju inte bara med storlek att göra utan former, gravitation och hur en form (bröstvävnad) passar med underbyst etc. mina är mer päronformade t ex och jag efterlyser tips pa mönster till typ 40-70-talsbehåar med mer strutig form!
mina mått är 91-94 byst (beroende av vikt!) och 73 till 77 under, (beroende pa om jag spänner ut brostkorg eller sitter mera normalt, har aldrig fattat hur en ska mäta där).
jag har ganska, ovanligt (2-4 cm) brett mellan bröst och de går ut mkt pa sidan, dels för att min bröstkorg är rätt smal och dels för att de liksom har den formen plus lite brett emellan.
de är fylliga 2/3 som päron och mindre fylliga 1/3, längst upp så där blir det ibland glapp i kupan.
jag avskyr kupor som skär in oavsett var, och även band som skär in, känner mig instängd och kvävd. nästan alla behåar och modeller jag prövat gör det, förutom de utan bygel, kupa och mkt sömmar men de ger å andra sidan ingen support och även _de_ skär av på yttersidan av brösten..
jag behover helt enkelt en bhmodell som följer egna konturer bättre. hur är det med er, "passar" ni bh:ar ni hittar i affärer?
och är det ngn som har tips på mönster för mer päronformade bröst eller med form beskrivet ovan?
/tacksam för hjälp!
mussetis är inte uppkopplad   Svara med citat
 

Taggar
behå, bröst, form, mönsterkonstruktion


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons