![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med patternmaster!
Nu har jag sytt upp en klänning från ett mönster jag konstruerat i patternmastern. Jag valde modelltyp "Sheath" och hade förväntat mig en insvängd, figurnära klänning. Jag har varit noga med mätningen så måtten stämmer.
Klänningen sitter bra över bysten och midjan men över höfterna är den nästan lite "ballongig". Urpösig. Inhållningarna (darts) är jättekorta från midjan och neråt och smalnar av väldigt brant. Ser ut som en femtitals ballongkjol ungefär. Kan väl vara ok men nu var det inte en sådan som jag var ute efter. Vad gör jag för fel? Kan det helt enkelt vara så att "Sheath" inte betyder typ, enkel insvängd klänning, utan klänning med pösveck? Förstår ni hur jag menar? Tacksam för lite feedback! //Cecilia |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.