![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tankar vid maskinbyte
Jag är glad jag e lessen...
Först mste jag berätta det hemska Ettan kommer att lämna mej!! till en tjej där hon helt klart får det bra hos... Nu sitter jag då här med min Janome MC11000, tänk att det finns handlare som lånar ut sin dyrgrip i 2 veckor, medans andra inte ens har öppet köp på en krånglande maskin utan att man måste hota först!! ( parantes) mmm måste erkänna att det finns ju mycket på en D1a som är mycket bättre än en 11000, men det finns oxå massor som är mycket bättre. Elvan har ju bara varit hemma en stund, men bara att hon redde ut mina EL broderier betyder ju enormt för mej. och jag måste ju erkänna att jag är förälskad i både fyrkantsramen o macroramen med sina 200X280 härliga centimeter.. Doch hade jag ju uppskattat ett pressarfotslyft med knapp, istället för spak, lite bökigt för ett "miffo" är det allt att sätta fast ramen, men vilka fina konturer den gör. Händiga gubben får ju allt sätta igång o göra en anordning för mitt älskade trådställ, för det e svårt för mej att trä en liggande tråd, men vi brukar kunna få det mesta att funka.. morgondagen bär i sitt sköte att packa ihop ettan göra rent henne och lägga lite godsaker i ett paket, inte utan att underläppen darrar lite. jag som aldrig skulle ha en JANOME nu står de här på rad o tronar, men en maskin är bara hälften av sin handlare.. Lessnast är jag över att vara sååå trött att jag inte orkar leka med min nya maskin utan får lov att ligga till sängs. Tur att båda mina Agnetor stod tillhands, den ena som vanligt surrande i mitt öra o den andra mer handgriplligt på plats, Vad jag är lyckligt lottad som har er till vänner kram på er... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.