![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Trossömnad. Hur ska jag sy i stretch?
Jag är ju nybörjare när det gäller att sy, har bara sytt/fållat gardiner och liknande tidigare men nu ska jag försöka mig på att sy trosor.
Ska beställa spets från www.hobbyteket.se. [COLOR=crimson]Har fått hem prover på de spetsar jag var intresserad av och jag måste säga att det var de vackraste spetsar jag någonsin sett och vilken underbar kvalitet det är!![/COLOR] Nåja. Tillbaka till trosorna. Jag har en riktigt gammal husqvarna med typ 5 olika sömmar på. Min fråga nu är hur ska jag sy dit spetsen på tyget (ska använda både elastiskt tyg och satinaktigt är det tänkt) och hur ska jag sy fast kantbandet (elastiskt antar jag) på den elastiska spetsen och på tyget? Är det något speciellt jag bör tänka på? Är det någon speciell söm jag bör använda? Ska sy liknande dessa trosor: http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=24665 men utan V-ringning. Spetsen ska gå rakt över magen så att säga. Någon som har svar på frågorna ovan eller tips i allmänhet när det gäller trossömnad??? Är en stor tjej så jag behöver stora trosor, hehe ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.