Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2004-08-17, 19:44   #1
camikaffe camikaffe är inte uppkopplad

Question Singer Quantum Futura CE-200?

http://www.sewserg.com/products/abp07273-0068.html

Jag har gått och så smått förälskat mig i denna maskin på nätet. Den finns inte i Sverige än, så man har ju inte kunna klämma och känna på den. Tanken bakom maskinen är ju jättesmart - låt symaskinen vara symaskin och datorn vara dator! Istället för att datorisera maskinen kopplar man den helt enkelt via USB till datorn. Dessutom medföljer det program för egen design.

I USA finns två modeller CE-100 och CE-200, priserna ligger i USA från ca $450 för CE-100 och $800 för CE-200 - vilket är långt under andra märkent. CE-200 kommer till Sverige i höst/vinter har jag fått bekräftat från Singer.

För mig låter det jätteintressant med en såpass billig maskin som klarar av brodyr såväl som vanliga sömmar - dessutom med möjlighet till egen design. Man slipper ju också designkort/disketter etc.

Vad tror expertisen? Singer har ju inte haft det bästa ryktet den senaste tiden. Är den för billig? Den ska vara Japan-tillverkad tror jag, av samma företag som tillverkar Kenmore-maskiner.

Det ska åtminstone bli spännande att se när den kommer hit! Eller vad tycker Ni?
camikaffe är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:40.