![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Jag är handikappad därför är användarvänligheten viktig för mig. Det som är bra för mig är bra för alla andra.
* Bägge händerna behövs vid sömnad. * Att sitta och handveva en maskinär inte möjligt. Sömnad vid en symaskin är redan idag påfrestande för nacke och axlar, att veva manuellt skulle bli en ergonomisk katastrof. * Fotreglage för hastighet samt att du har möjlighet att reglera hastighet uppe på maskinen med hjälp av skjutreglage vore mycket bra och ett måste för förlamade o övriga som har problem o inte kan använda fotreglage. * Om du ska ha någon manuell drift av symaskinen så bör det i så fall vara trampmaskin. Där fixas backen med att du trampar baklänges. * Basfunktioner;raksöm, sick-sack (så att du kan sy knapphål), overlocksöm, fållsöm, back. Skulle inte köpa en symaskin utan dessa sömmar. * Bra ljus. Gärna många lampor. * Att ta med mig symaskinen i en båt, vid resor el dyl är för mig uteslutet. Har inget som helst behov. En maskin upp till 8-10 kg går att ta med sig. * Inredning i husvagnar och båtar är gjorde tål inte tunga sy- maskiner. T o m matservisen är i plast. Skåpen m m är gjorda i tunna mtrl för att hålla vikten nere. * Driftssäkerheten och att den syr bra i alla material är ett måste. I såväl tunna siden som 1 cm tjockt läder. * Stark motor. * Lätt att ställa in. * Ju mer metall desto bättre. * 4 cm högre i framkanten, dvs långsidan mot den som syr, är högre än på motsvarande sida. denna höjning i framkant gör arbetet kan övervakas bättre. Dessutom är det mer ergonomiskt rätt. Denna del kan finnas som tillägg eller standard. * Metallspolar * Friarm, att den är så smal som möjligt. * Bra stort sybord som är lätt att fästa på symaskinen. * Bra pressarfötter som följer med maskinen som standard * overlockfot, raksöm, jeansöm, rullfot, binderfot, doldragkedjefot, dragkedjefot, rynkfot, knapphålsfot, knappisyningsfot, sick-sack, stickningsfot, kantbandsfot, fållsömsfot, kanske kommer jag på ngn fler. * kunna sy långa stygn upp till. 2 cm långa * lätt att rengöra och smörja. * bra manual ev support.¨ * bra pris Säkert kommer jag att komma på mera men det får bli då det. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.