![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Jag gillar inte ha bordet så lågt att jag inte ser någonting. Visserligen är det viktigare för mig att ha god syn på arbetet eftersom jag syr så pilliga saker.
Och om man har någon av de moderna maskinerna typ Brother kan det bli ännu värre eftersom dessa är så "tjocka" på framsidan för att dölja trådbanans väg t.ex. och det gör att man får kortare sikt-vinkel, så man måste ha maskinen "upp till" ögonens höjd istllet. Nej jag ratar sådana maskiner för sömnad. Men det är bättre att ha en god balans som känns bra. Jag brukar stödja handen på bordet istället, vänsterhanden på bordets yta, högerhanden på maskinens yta. Har inga sådana där extra stora arbetsbord tillsatt annars fungerar det inte. Men om man tycker om att sy stora stycken ska man nog sänka maskinen istället. Som sagt, det är mycket upp till hur man känner sig och hur man arbetar. Vad man prioriterar. T.ex. god syn, eller stor yta. |
![]() |
![]() |
Taggar |
ergonomi |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.