![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Dubbel ram till Des1
är det någon som har provat denna???
http://hoopitall.com/instructions/bi...2,SE%20DW.html om den är bra så ska jag beställa den, snäll gubbe jag har... Tycker nämligen det e ganska svårt att passa in 2 brodyrer bredvid varandra, kanske denna kan underlätta för fumelfinger.. men jag skulle verkligen uppskatta era åsikter, erfarenheter mm vänligen Trollet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag fattar som vanligt inget!!
Snälla Pulver Troll tala om för mig om ramen du talar om. Är den vikbar eller... Mina händer har ju tagit stryk av min MS men nu vet i katten om inte skallen hör dit ochså. Hälsningar från en undrande Gerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
fniss
hej gerd.
nej det är en dubbelram i ett lixom. man kan brodera 2x 150 i bredd. men man måste ta ut den o vända på den, men det innebär att du kan göra ryggtavlor som är 300 mm i bredd. eller dukar eller vad nu man har lyste till om du klickar på länken ovan så ser du hur denna funkar, hittade den för 210 dollars vilket var helt ok. men jag e ju gärna sådan som vill ha lie kött i soppan innan jag slevar in... Annie som oftast fattar 0 men håller på ändå |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Annie, var har du hittat denna ram för det priset? Är det med förlängningssladden och stödbordet? Jag är också intresserad av den men vill gärna höra någon som har eller haft den berätta om det fungerar.
Jag tycker att när maskinen broderar längst till höger, alltså längst från armen, så har den svårare med precisionen. Med denna ram broderar maskinen ju som närmast 15 cm från armen. Hur blir det då med ihopsättningen av delarna? Jag broderar ryggmärken till MC-klubbar och måste då rama 150X240-ramen två gånger för att få en stor brodyr. Vissa filer fungerar alldeles utmärkt men andra är det bara problem med. Jag kom på att om jag alltid ser till att rotera brodyren i maskinen så att den sida som skall passa ihop med andra halvan är placerad närmast armen så får jag ihop det bättre. Så min slutsats är eftersom denna stora ram broderar så långt från armen kan det bli svårt med passformen även om man inte ramar om. Det är mycket pengar om det inte fungerar. Monica www.ateljekreativ.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hittade
på en sida som säljer den på nätet
men jag i vanlig ordning vet inte var men jag sökte på ramen o de 1 o fick massa träffar med allt från 211 till 1195 dollar för samma ram... kan ha varit ebay men tror faktiskt det var en ordinarie pris... de hade iallafall alla ramarna om du e intresserad kanske vi kan gå i hop... om jag förstått det rätt behövs även en programvara men den hittar jag inte vad den heter för att klippa brodyrerna på längden, men du som e proffs kanske vet tjola hopp Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
billigaste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Annie,
Jag är ute efter den fyrkantiga ramen, kan inte se att de har just den. Jag tror inte man behöver något speciellt program för dessa ramar, Embird har ju dem. När man sparar brodyrerna i Embird så placeras de i rätt ordning och roteras där de skall. Men just den jag vill ha finns inte ännu men kan man skapa en brodyr för omramning så skall väl det här fungera också. Jag vill bara höra från någon som använt just en av double wide storlekarna om det verkligen passar ihop när man broderar. Det som jag gör är hela sammansatta brodyrer så det är millimeterprecision de handlar om och inte som det de ofta visar på reklam, öppna brodyrer. Det tar nog ett tag till innan jag tar steget men visst kan vi då slå oss ihop om du inte redan köpt. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
fegis
det e jag det!!!!
så jag vill gärna oxå veta hur man sätter samman en bild. inte flera små pluttar... jag fegar nog en stund tills jag vet mera men en embird fråga... slulle jag kunna ta en bild som är 300 X300 och klippa den på bredden o brodera ut den i två halvor... har försökt i husqvarna men ej lyckats, måste erkänna att jag tycker embird e lite bökigt, men om det går såvore det orsak o använda embid till mera än katagolisering vinke vin värdens frågvisaste Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
När man skall göra en brodyr i två halvor måste det finnas ett område för omlott. Ramens bredd är 15 cm och jag brukar räkna med 2 cm i omlott vilket blir en brodyr på max 28 cm. Nu gör jag ju brodyrerna från början med tanke på att de skall vara delade. Så jag har full kontroll på hur det skall sys.
När man har en färdig brodyr som skall delas blir det svårare. Är det en som jag kallar öppen brodyr där det är små grupper så är det ju lätt att splitta men har du en hel sammanhängande får man jobba lite för att det skall bli snyggt. Jag har faktiskt aldrig gjort detta bara läst lite hur man gör. Det finns flera olika varianter och en del finns förklaring på i Hjälpen. Embird har nu Autosplitt, där kan du välja om brodyren skall splittas efter ett antal stygn, vid en viss storlek, efter ett visst antal färger eller efter de rammarkeringar som finns när du valt en ram som har flera placeringar. Du hittar Autosplitt under Edit. En mycket viktig sak är att lägga till referenspunkter. I brodyren lägger du till broderade trekanter, en i var sida. Dessa skall även finnas i den del som skall passas in men man behöver inte sy då utan vandrar med stygnen och flyttar brodyren i ramen tills nålen stämmer. Innan du tar loss ramen efter första brodyrdelen så rita gärna med en penna, som försvinner, utmed innerkanten på ramen så har du en linje som du sedan skall ha rak i nästa ramning. Det är en hel vetenskap och Rosanne på http://www.editingwizardry.com/ kan allt om detta. Hon har kurser som jag har hört är mycket bra. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.