![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till balklänning
Jag har tänkt att sy en egen balklänning och det skulle underlätta mycket om jag hitta ett ganska så exakt mönster.. jag vill att den skall lika något utav dessa nedan.. jag hade inte tänkt att använda mig av något stretchigt tyg då jag inte hittade något men jag vill dock ha en ganska så tight klänning hela vägen men vill ändå kunna röra mig
![]() http://img.photobucket.com/albums/v334/sciss0rs/gg.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...s0rs/JX053.jpg Senast redigerad av Wistaria den 2007-03-26 klockan 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den första länkens klänning verkar vara gjor i latex, alltså ett väldigt elastiskt gummimaterial som man antingen vuklar ihop eller formgjuter från början. Inget du lär hitta "mönster" till på ett sömnadsforum alltså.
Mönster till en sådan som den i den nedre länken (eller i alla fall liknande) borde däremot finnas i vanliga tygaffärer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kanske kan den här vara ett alternativ om du kan lägga till volangen nedtill själv.
Ännu en variant där en av modellerna är snarlik den andra av dina bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Leta efter ett mönster från t.ex. Burda, sen lägger du till detljer för att ge klänningen din stil. Att hitta ett mönster till "den perfekta klänningen" är iprincip omöjligt
![]() Den andra klänningen du länkade till är ju egentligen en helt vanlig klänning, med färgen och accessoarerna gör den annorlunda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för länkarna och svaren, hjälpte en del iaf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.