![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Rörelsevidd till kjolmönster gjort med silvertejp?
Hej!
Såhär inför nyår tänkte jag inte knåpa ihop en korsett (!!) utan ska försöka mig på att sy en kjol. Den sitter precis ovanför höften, och är ganska tajt ner till knäna, där den ska vidga sig ganska mycket. "Sjöjungfru-stil" kan man väl kalla det. Jag hittade inget mönster jag var nöjd med så jag och mor har virat in höfter och rumpa i plastfolie och sen silvertejp, för att få rätt form på den övre delen. Min fråga är nu: hur mycket rörelsevidd krävs för att kjolen inte ska gå sönder om jag skulle få för mig att sätta mig ner...?? För mycket rörelsevidd så trillar ju kjolen av iom att den sitter inte så långt ovanför höften. God fortsättning och gott nytt år i förskott! Jennie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar köra 2cm rörelse vidd fördelat på HELA kjolen när jag gör tajta kjolar i stumt tyg.
Stretchar tyget kan du ta mindre. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är stumt tyg. Jag provar med 2 cm och hoppas på det bästa! I värsta fall har jag ju några köpekjolar i garderoben att välja på...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:40.