![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Julmarknadspriser??
Har just hört mig för vad det kostar att ha ett bord på Sigtunas julmarknad. Nästan 800:-!! Då måste man brodera så ögonen blöder, betydligt mer än vad jag gjort, om det ska bli nån lönsamhet. Vad kostar det i allmänhet runt om i landet?? Är detta ett normalpris för en större välbesökt marknad?
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hutlöst!
Det blir ju ingen marknad utan försäljare. Här i lilla Nävekvarn har vi julmarknad i vår Folkets park, där kostar borde ca 100-150kr vet inte riktigt. Men man kan kanske inte jämföra Nävekvarn med Sigtuna ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har stått på julmarknad i hushållningssällskapets regi i Visby helgen som gått. Den pågår i tre dagar, mycket folk och många utställare. Bordshyran där är 1000 kr inkl moms för tre dagar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi har julmarknad i vår bygdegård. Det kostar 100 kr bordet.
Det kommer ju inte så mycket folk på denna marknad men utan hantverkarna kommer det inga alls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
På julmarknade jag stod på i söndags kostade ett bord 150 kr. Sen ska jag stå på en julmarknad andra advent och där kostar visst bordet 450 kr iår.. men man måste ju väga in hur mycket folk som besöker marknaden och om dom är handelsbenägna ![]() Jag får ju se hur det blir iår, handlar inte någon av mig på nästa marknad så blir det ju den sista på det stället.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Barbro, du kan få låna ett bord av mig och spara pengen. Jag kör dit ett och ställer upp på bästa platsen
![]() Skämt å sido så verkar Sigtuna ta övberpriser i sin julmarknadshysteri. Fy för Sigtuna! Synd jag inte har något att sälja för vi hade kunnat dela bord. Kanske nästa år... nåt att tänka på inför julmarknaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Wadköpings julmarknad i Örebro började i söndags och är varje söndag, kostar 350 kr/dag.
På fredag ska jag till en liten en där kostar det bara 100 kr, jag ska stå där en halvdag tänkte jag - är lite tveksam till hur det kommer att gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för era svar, verkar som att Sigtuna slår prisrekord. Men man ska ju väga in att marknaden är välbesökt och troligen av en rätt "köpstark" publik (borde innebära att man höjer priset så de inte tror det är skräp man säljer hihi.)Får träna lite i år på billigare marknader, och brodera julsaker hela nästa år....hur sugen man nu är till påsk.
Tua: Det hjälper inte med eget bord, bara marginellt billigare, sen är kravet att det ska vara byggt i trä och ha markisväv som tak, inget man har i gömmorna direkt. Men till nästa år slår vi våra påsar ihop, bra ide´! Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Här kommer en marknad som är värre:
I Umeå på Gammlia kostar det 1200kr att ha ett bord! Så aldrig att jag är med där... Men på Ersboda i Umeå kostar det 200kr så där ska jag vara med ![]() Första gången jag ska sälja grejer på en julmarknad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det var som sjutton!! För EN dag?? Det är första gången för mig också i år, provar med en gratismarknad utanför nåt som heter Thuns i Faringe, gissar att det inte är så köpstark kundkrets. Var där igår och såg broderade underlägg för 29:-, nåt jag tänkte ta betydligt mer för, antar att folk inte heller ser skillnaden på kvalitet och broderi, nåja, får se det som en träning i mitt nya marknadskärringsliv!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Priset är oerhört varierande och svårjämförbart. Det beror på hur välbesökt marknaden är, hur mycket dom annonserar och hur arrangemanget runt omkring ser ut. Jag har stått på allt från 100:-/dag till 1000:-/dag och det kan jag ju säga att det är bättre med dom lite dyrare i regel. Men se upp för det är klart att det finns oseriösa som bara vill håva in pengar också. Men din marknad är ju gammal och välkänd så det är ett säkert kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Nån som vet nån marknad i Västmanland? Googlade men hittade inget vettigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
jag tror att det är mer chans att sälja på de större marknaderna, särskilt om det finns mer hantverk mer folk som förstår värdet.så det är nog ändå bättre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.