![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ammningskudde
Skall sy en ammnigskudde på uppdrag av en kund.
Har bara sett någon enstaka bild på hur de ser ut. Vad bör jag tänka på ? Ni som ammar och använt kudde kanske har åsikter. Eller någon kanske har ett mönster? I och för sig kan jag nog rita efter en bra bild, fast lite tips skadar nog inte./Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Surfa in på allahanda nätaffärer som säljer babytillbehör. Då kanske du får lite tips och input på fyllning m.m.
Det enda jag kan tipsa om är väl att det måste vara ganska mycket fyllning i kudden föratt den ska fungera som ett riktigt stöd och inte bli knölig. Dessutom behöver den ha ett tvättbart fodral så att den håller sig fräsch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min kusin har en som är nästan helt rund och knyts ihop bakom ryggen. Den är jättebra enligt henne...
Jag hade själv en modell köp på Ellos som var formad som ett v eller hjärta (tror att den finns kvar i katalogen). Den fungerade bättre som sovstöd när man var höggravid än som amningskudde... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns en bra bild på en amningskudde i det här albumet:
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=19534 Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag fick en amningskudde som jag verkligen inte lyckas bli sams med. Dels är den för lång, dvs den skulle räckt runt en mycket tjock person, vilket resulterar i att mitt barn ligger i en vallgrav mellan min mage och kudden. Sen tycker jag att den inte blir något stöd under armen iallafall inte om man använder den i en soffa, i en fotölj blir den bättre för då kan man lägga kudden ovanpå armstödet. I soffan åker den liksom ned brevid höften och man sitter med armen i luften. Så jag tycker den där kudden man knyter fast låter bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag sydde en "njurformad" amningskudde till en väninna. Det var ett vanligt lakanstyg som innertyg och fleece som yttertyg. Yttertycget gick omlott lite längs hela kudden (tvärs över), som ett örngott och kunde stängas med kardborrband. Som fyllning använde jag såna där små frigolitkulor (kommer inte på det egentliga namnet), det var ganska löst packat. Väninnan blev nöjd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för alla bra råd.
Skall pratamed min kund lite. Det löser sig. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:21.