![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som har sytt en hundoverall?
Jag har det här mönstret till en overall tror ni det är bra? http://www.saunalahti.fi/glottis/raincoat.htm
Jag håller på och knepar å knåpar med det men grejen är den att jag inte får till måtten! Det är så svårt att få till en bra passform! Sedan vet jag inte riktigt vilka mått det är som är viktiga? Halsmåttet blev inte så bra när jag gjorde det här mönstret, hur ska man få till det bra? Tacksam för all hjälp! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag håller faktiskt på att sy en hund overall just nu, till min bichon frisé. Själv hade jag inget mönster, utan jag ritade upp på papper hur jag ville att den ska se ut, sen har jag ritat upp den med marginaler så jag får rätt. sen har jag nålat ihop den (pappers modellen) på min något ohjälpsamma hund. ändrat lite så det blir rätt. när det stämmde sydde jag den i lakanstyg. och eftersom att det stämmer ska jag sen sy den i flecce och fodra med satäng.
det med att måtten inte stämmer. vad har du för en hund?, för den overallen är gjord till en dalmatiner (antar jag eftersom att det är en dalmatiner på bilden) och så och stora hundar har olika propotioner, det kan vara en förklaring till varför det itne stämmer. mitt förlag är att du prov syr den i lakanstyg, sen nålat du den så du det var den är för stor och för liten, sen gör du om det omändrat. när du har fått det att stämma i lakanstyg så syr du den i det material som den ska vara i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har en afghan så dem är större än en dalmatiner
![]() Jag håller på att provsy i en gammal gardin men måtten stämmer ju inte ![]() ![]() men men jag kanske lyckas få ihop det till slut... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ja, när det gäller min hund (grinigare får man leta efter) så satte jag fast honom vid trimmbordet, så han måste stå upp. Sen mätte jag hur bred han var, omkets, benlängd, ect. sen gjorde jag på prov. pröva sy för stort i ditt gardin tyg och så nålar du inn så det från rätt passform. när du har fått trätt storlek på gardinorerallen så klipper du till den och använder den som mall.
Har inte afghaner väldigt mycket päls? då borde de väll itne frysa? elelr har de ingen under ull? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo afghaner har väldigt mycket päls
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jättekul att få lite tips till en regnoverall! Nu kanske jag kan knåpa ihop en till min portugisiska vattenhund som har mycket päls att vårda!
Vad kan man använda för material, galon? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har nog världens snällaste hundmodell här hemma hon älskar när jag syr till henne och jag har upptäckt att hon är lite av en fleece feteschist
![]() Jag har gjort som ni andra att jag sytt en prov modell först och sen gjort ändringar. Då våran är en Amstaff och inte alls har samma kroppsbyggnad som andra hundar så passar ju aldrig något färdigt mönster.Sen har hon knappt något underhudsfett vilket gör att hon fryser så fort det blir fuktigt o rått. Så då har det blivit en del kläder....hoppas på att få se era kreationer snart. ska fixa några bilder på mina med. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Å vad det skulle va kul att testa. Jag har en cocker, eng, och hennse päls är inte den renaste när hon springer runt i lervällingen vid stallet. Men ett dalmatiner mönster till henne ha det skulle se tokigt ut det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag håller också på och filar på ett regntäcke till min golden. Jag köpte mjuk vaxduk, hoppas att det fungerar. Jag tänkte sy efter reflextäcket men man kanske behöver ben på ett täcke så att det inte snurrar runt? Nu blev jag jätteosäker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Om du inte vill att det ska snurra runt så sy fast resår som du trär i bakbenen i har jag på mina sitter jättebra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Kom på att jag har en mall på hur du mäter din hund maila mig så skickar jag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tack, jag har en mall för att mäta men jag fattar inte riktigt det där med resåren. Ska jag sy fast två öglor bak och stoppa ner benen där? Du har ingen bild på hur din hund ser ut med regntäcke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Bilder
Jag skall försöka ta det denna väg inte säkert bilderna kommer men annars får du maila mig meg.borjesson@spray.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Här är en sida som beskriver hur man ritar mönstret:
http://www.willas.net/tacke/monster.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hundkläder
Hejsan!
Jag har sytt ganska mycket hundkläder och har nu hittat ett mönster som är jättebra och enkelt. Jag ska försöka att lägga ut det på "min sida" i ett album så kan ni kika, om det inte funkar så kan ni alltid maila mig på J_Hertzberg83@yahoo.se ! //Johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:15.