![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har för mig att det funnits en diskussion om detta tidigare, men jag hittar inget när jag söker...
Jag har broderat på linnetyg och använt mig av limspray. När första flaskan tog slut (minns ej märket) tog jag 505.an. Nu blev det fläckar på en del av dessa. Provade att handtvätta dem försiktigt, men det verkar som om fläckarna inte försvinner. ![]() Vad gör man ?? Kan man rädda dessa broderier ? Vilka limsprayer funkar bäst på linnetyger (å lämnar inga fläckar !!) Tack !! // Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har också den erfarenheten att det alltid ger fläckar på linne-tyg. Tyvärr
Irre |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Då får man väl spänna linnet i ramen istället då........å jag som tycker att
det är så himla bekvämt med limsprayet..... Blir det fläckar av alla sorters limsprayer ? Ingen som har något knep om hur man får bort de fläckar som blivit ? mvh Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Spraylim
Jag har precis börjat använda spraylim. Har bla gjort några in-the-hoop projekt med linne.
Vad jag kan se så har det inte blivit några fläckar, men däremot så luktar det jättemycket. Gjorde en börs och hela väskan luktar. Beställde det från panduro art nr 210155??. Heter spraylim 400 ml. Något tyskt märke. Hanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej !
Jag tycker spray lim är ett eländigt kladd. Använder filmoplast istället. Det är självhäfande som jag sätter i ramen, fäster sedan det jag skall brodera i filmoplasten. Slipper kladd på fingrar och bord. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Var köper du filmoplasten? Är det sån som man löser bort med vatten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag vill också veta varifrån du får filmoplasten?
Tacksam för svar. TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Filmoplast spänner man i ramen med den självhäftande sida uppåt. Där fäster man det som skall broderas. Sen river man bort försiktigt. För att spara material kan man laga i biten som rivits bort. Jag har ateljé där jag bla säljer filmoplast. Ligger bra i pris. Ni som är intresserade får kontakta mig. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.