![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Krymper viscose?
Jag har köpt ett härligt rött tyg som är 100% viscose men ser ut som linne i strukturen. Tror ni det krymper så jag måste tvätta det först? Jag tänker sy en blusjacka av det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Viskos i sig kan krympa. Det är alltid att rekommendera att tvätta tyg innan man klipper till det. Jar tagit för vana att tvätta allt tyg innan jag klipper till.
Lycka till Senast redigerad av gullum den 2006-07-19 klockan 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. Då ska jag tvätta det, det är ju inget roligt om det blir för litet efteråt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lägg med en liten bit vitt bomullstyg så märker du om tyget färgar av sig i tvätten. Tyger kan även torrfälla om det användes för mycket färgpigment vid infärgningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tackar, det ska jag göra. Har köpte både en svart och en vit tröja för att använda under jackan och vill ju inte att det illröda ska färga av sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har jag tittat på mitt tyg igen och hittat en lapp där det står att det är lin/viskos och så handtvätt. Men inte har jag plats att tvätta 3 m tyg för hand!!!!!!!!!! Kan man ta det på ylletvätt på 30 grader i maskinen tror ni, och lätt centrifug?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om du har handtvätts program välj då det, 30 grader passar utmärkt
eller skongång, eller ylletvätt går också bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag körde det i vanlig fintvätt och lätt centrifugering. Jag antar att det krympte, mätte det inte men det blev lite lösare i känslan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.