Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-09, 08:52   #1
Vilya Vilya är inte uppkopplad

Klänning man kan amma med?

Hej, är ny här och kan ingenting om sömnad så nu ber jag om er hjälp.

Ska vara tärna i oktober men kommer fortfarande att amma min son då, vilket innebär att jag kommer behöva använda en bygellös BH med axelband och klänningen bör vara hyfsat lätt att få ut brösten ur

Bruden ska ha en A-linjeklänning som är ärmlös och går omlott över bysten och de enda direktiv jag har fått för min klänning är att den ska vara "enkel" och varmt vinröd.

Någon som har några tips på klänningsmodell och material som kan passa så blir jag jätte glad!
Vilya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 12:14   #2
janesjogren janesjogren är inte uppkopplad

Har du kollat här på sysidan efter inspration? Det finns en tjej med användarnamn loka som har gjort en fin tunika som man kan använda när man ammar och det syns inte att det är en amningströja. Du kunde kanske göra något liknande med en klänning. Använd sökfunktionen för att leta upp inspiration bland alla bilder här. Hoppas du hittar något som du tycker om och sen att du eller någon annan kan sy upp detta.
janesjogren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 15:51   #3
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad

De vanliga ammingströjorna som överlappar över bysten finns även som klänningsmodell har jag sett. www.boob.se har längre tunikor och klänningar. Kanske kan du få ngn idé.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 20:34   #4
Avsl081020 Avsl081020 är inte uppkopplad

Hejsan
Jag vet att jag ska ha ett mönster på en klänning från Ingelie som är en ammningsklänning, den är gjord mer som en finklänning men enkel med spetstyg över, om du är intesseserad kan jag leta lite mer om du vill.
Mvh Doris.
Avsl081020 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-09, 20:54   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Ingelise nr 8 eller 9 från 2004 är det. Jag har själv nvänt det mönstret fast gjort om det till tröja med kort ärm...

Stoff och stil har mönster på amningströjor nu har jag sett. Kanske det går att förlänga dessa till klänningar...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.