Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-13, 18:31   #16
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

hej
ja det går att använda VISSA taijma ramar men inte de största, de är små o lite fjantiga dem som funkar. då föreslår jag durkee alla gånger!! de har ett mycket högre djup vilket gör att svårhopade objekt blir lätt hoopade.brodyr ytan är inte super imponerande på en MB4 20*24 men det är inte det viktigaste för mej, jag värdesätter prestandan. den broderar verkligen på allt lätt snabbt o utan massa spesial saker. Luv it!
Jag vet inte vart i landet du befinner dig, men är du i mina trakter så kom gärna o testa o klämm o känn på ramar o se vad du kan åstadkomma med en sådan här maskin.
för mej med en oändligt dum kropp är 4 nålar med färgkordinering en lisa, allt blev så mycket enklare mindre smärta och mer brodyr tid på effektivare sätt.
nu måste jag ju erkänna att tillsommaren så har jag nog ännu en stor ram som blir 240*320 heheh men den måste vändas en gång i maskinen. den ser jg fram emot!!

Jag har ju innan haft kombimaskiner. det funkade inte för mej jag sydde inte något då. bara broderade, plötsligt är det super kul att sy medans monstret jobbar bredvid mej
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 19:11   #17
Marieberg Marieberg är inte uppkopplad

Tanken att jag kommer och hälsar på är inte helt omöjlig. Men med säkerhet kommer inte jag att köpa en ny maskin före till hösten.

Durke ramarna är intressanta och det att de kan svängas på båda ledder gör dem ännu intressantare. Dessutom är de inte så dyra heller. Kommer det att komma ut en ny ram som man kan svänga på eller har du fixat något special?
Jag broderar kanske inte på så tjocka material eller har inte gjort det. Däremot vill jag gärna ha så smidiga och välsydda broderier som möjligt. Och även lätt kunna brodera på en T-shirts ärm utan att nästan behöva dra sönder ärmen och tyget. Hittade också dessa ramar http://www.sewingmachinesplus.com/tacony-QSJANP001.php, som passar till MB4.

Du nämnde i något inlägg att du glömde underlägg och knappt hade spänt fast tyget i ramen och att resultatet ändå blev bra. I länken ovanför får jag nästan det intrycket att hon inte är så noga med att fästa ramen, men att det fungerar ändå.
Ovanstående ramar blir kanske ganska dyra med tanke på vilka ramar man skulle använda?
Marieberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 19:37   #18
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

du är välkommen!
jag avsky r verkligen klisterpapper, kanske för att jag är allergisk mot klistret o på tröjor huva ligen så alla sådanna ramar går bort för mej, jag har faktiskt provat detta system med quicksnap. jag var inte alls imponerad. ja snabbt o lätt o inga ram märken att tala om, men oj så försiktig man fick vara att inte rubba en mm för då försköts allt, jag köpte till min 11000 o skickade tillbaka efter 1 vecka o då var jag vansinnig av irritation.

MB4 är den minst känsliga maskin jag provat o jag har provat Brothers 1000, swf, taijma, de flesta Husqvarna o janome o brother hem maskiner. den kan jag typ misslyckas med allt o det funkar ändå, det går inte en dag utan att jag sitter o tänker wow för mej själv. Funderade på en brother 655 eller en mb4. Brorsan har större yta o fler nålar, men mb4ans microbrodering är så mycket bättre. o jag älskar detaljerna. sedan så visst i ärlighetens namn en större snabbare maskin med större yta hade ju varit skitkul, men jag broderar för det är kul, säljer ingenting så då känns det liiite tufft med tusingarna emellan.
utan durkee hoops muttrade jag en hel del o tyckte att jag var begränsad av ramarna, funderade om jag ändå inte skulle köpt brothern.
men häromdan var jag o hjälpte en kompis med hennes pr 1000 o då kände jag att jag valt rätt speciellt med mitt nya ramutbud. fast där tycker jag janome faktiskt gjort bort sig lite o behöver tränka till lite. det finns en mängd små, men inga mellanstora ramar..

just detta med att enkelt kunna brodera på ärmar, ben mössor fickor mm är någog jag verkligen uppskattar, mc 11000 har ju också " en friärm" men den är rätt omständlig ändå o helt sådär plättlätt att få snyggt var det inte. med denna är det verkligen lätt, jag har broderat på ett byxben tll en sparkdräkt i stl 86 plättlätt!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 19:56   #19
Marieberg Marieberg är inte uppkopplad

En maskin som broderar i högsta hastighet är inte så intressant för mig, jag drar alltid ner på hastigheten för att låta maskin jobba lugnt. Stor broderyta och lämpliga ramar för ändamålet är viktigt. Det att komma åt att brodera på små ytor.

Bra att du tycker att den broderar de små microdetaljerna bra. Det låter definitivt som en intressant maskin. Förutsatt att man också skaffar några Durke ramar. Allt till samma kostnad som de största kombimaskinerna.

Kanske att Janomee inser att de behöver utveckla lite flera ramar till MB4.

Jag skall läsa om maskinen lite till, hittade tidigare en manual på nätet någonstans. Läsa, fundera, läsa och fundera om, ganska skoj.
Marieberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.